Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

Uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Stanu Cywilnego
ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a
18-400 Łomża
Pokój nr 7
tel. 86 473 73 24;86 216 52 63 fax. 86 216 52 64
w godzinach 7,45-15,45

Wymagane dokumenty

- wniosek o odpis aktu stanu cywilnego,
- dowód zapłaty opłaty skarbowej,
- ważny dowód osobisty  – do wglądu

Opłaty:

22 zł – odpis skrócony
33 zł – odpis zupełny
17 zł - pełnomocnictwo

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

-Jeżeli wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego został złożony do kierownika USC, który przechowuje księgę stanu cywilnego, dokonuje on przeniesienia aktu stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego w terminie umożliwiającym wydanie odpisu w ciągu 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
- Jeżeli wniosek został złożony do kierownika USC, który nie przechowuje księgi stanu cywilnego, przeniesienia aktu stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego dokonuje się w terminie umożliwiającym wydanie odpisu w ciągu 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku
- Jeżeli akt stanu cywilnego znajduje się już w Systemie Rejestrów Państwowych wydanie aktu następuje bezpośrednio po złożeniu wniosku o jego wydanie.

Tryb odwoławczy:

W przypadku wydania decyzji administracyjnej odmawiającej wydania odpisu aktu stanu cywilnego odwołanie składa się do Wojewody Podlaskiego za pośrednictwem Kierownika USC.

Podstawa prawna:

Prawo o aktach stanu cywilnego z dnia 21 listopada 2016r. (j.t. Dz. U. z 2016 r. poz.2064). Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. /Dz.U. 2016.1827/ o opłacie skarbowej

Opracował

Jolanta Dobrzycka

Odpowiedzialny za aktualizację informacji:

Jolanta Dobrzycka

Data sporządzenia

wtorek, 25 kwi 2017 10:48

Data zatwierdzenia

wtorek, 12 wrz 2017 13:31
Pliki do pobrania:
Data dodania: wtorek, 25 kwi 2017 10:48
Data upublicznienia: wtorek, 12 wrz 2017 13:31
Opublikował(a): Jolanta Dobrzycka
Zaakceptował(a): Jolanta Dobrzycka
Artykuł był czytany: 2898 razy