Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

Ogłoszenie o zamówieniu -usługi

„Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 6 000 000,00 zł (słownie: sześć milionów złotych) z przeznaczeniem na inwestycje Gminne określone w Uchwale budżetowej na rok 2010”
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Łomża obsługujący Gminę Łomża
ul. Marii. Skłodowskiej Curie 1A, 18-400 Łomża województwo podlaskie,
tel. (086) 216 52 63, fax ( 086) 216 52 64
Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminalomza.pl/bip
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 6 000 000,00 zł (słownie: sześć milionów złotych) z przeznaczeniem na inwestycje Gminne określone w Uchwale budżetowej na rok 2010”
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 6 000 000,00 zł (słownie: sześć milionów złotych) z przeznaczeniem na inwestycje Gminne określone w Uchwale budżetowej na rok 2010. Rodzaj waluty kredytu – kredyt złotówkowy. Oprocentowanie składa się z marży i stawki WIBOR 1M. Marża oparta na stopie wskazanej przez wykonawcę w kosztorysie ofertowym, stanowiącym zał. nr 4 do niniejszej SIWZ będzie stała przez cały okres spłaty kredytu i nie zmieni się w sytuacji, o której mowa w ust. 3.5 pkt. 2a) i 2b) specyfikacji. Baza oprocentowania (WIBOR 1M) może być zmienna. UWAGA: dla celów porównania ofert złożonych w postępowaniu należy przyjąć stały
WIBOR 1M z dnia 30.07.2010 r., stawka 3,60.
Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego kwotę kredytu w czterech transzach: pierwsza w wysokości 2.000.000,00 zł nie później niż do dnia 15.10.2010 r., druga w wysokości 2.000.000,00 zł nie później niż do dnia 31.10.2010 r., trzecia w wysokości 1.000.000,00 zł nie później niż do dnia 30.11.2010 r. oraz czwarta w wysokości 1.000.000,00 zł nie później niż do dnia 15.12.2010 r.,
Zamawiający zastrzega sobie zmianę - zmniejszenie wysokości kredytu i transz kredytu oraz rezygnację z zaciągnięcia kredytu
Zabezpieczenia zaciągniętego zobowiązania, stanowił będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową.
Spłata kredytu będzie następować w równych ratach miesięcznych po 71 429 zł do ostatniego dnia danego miesiąca przez okres 7 lat, począwszy od 31 stycznia 2011 r. W przypadku zmiany wielkości kredytu raty będą płatne po stosownym przeliczeniu, wg formuły: wartość kredytu : 84 raty = kwota raty.
Spłata odsetek następować będzie ostatniego dnia każdego miesiąca od daty uruchomienia kredytu przez 84 miesięcy, najpóźniej do 31.12.2017 r.
Spłata jednorazowej prowizji nastąpi w dniu 31.12.2010 r.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5 usługi udzielania kredytu.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: do dnia 31 grudnia 2017 roku
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1.1) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.) dotyczące:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania: tj. posiadają zezwolenie na prowadzenie banku lub instytucji kredytowej.

b. posiadania wiedzy i doświadczenia- zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie,

c. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia- zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie,

d. sytuacji ekonomicznej i finansowej
zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie,

1.2) w stosunku do których brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych,

1.3) spełnią inne warunki określone przez zamawiającego w Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia oraz we wzorze umowy.

Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:

2. W zakresie wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków, o których mowa wart. 22 ust. 1 ustawy Prawa zamówień publicznych o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wykonawca składa następujące dokumenty:

2.1. Wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne określone w art. 22 ust.1 z wykorzystaniem wzoru – załącznika nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia – w oryginale.
2.2. Aktualne zezwolenie na prowadzenie banku lub instytucji kredytowej – w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

3. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 Prawa zamówień publicznych wykonawca składa następujące dokumenty:

3.1. Wypełnione i podpisane oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru – załącznika nr 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia - w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
3.2. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku osób fizycznych oświadczenie wymienione w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy - w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
4. Pozostałe wymagane dokumenty:
4.1 Wypełniony i podpisany formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru – załącznika nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia – w oryginale
4.2 Kosztorys ofertowy z wykorzystaniem wzoru– załącznika nr 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia – w oryginale
4.3 Pełnomocnictwo, dla osoby podpisującej ofertę, do podejmowania zobowiązań w imieniu wykonawcy (jeżeli reprezentuje go pełnomocnik) oraz pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – oryginał lub kopia poświadczona notarialnie.
4.4 Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - jeżeli wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków – jeżeli dotyczy - oryginał lub kopia poświadczona notarialnie.

5. Postanowienia dotyczące wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej
5.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w poz. 6.2.2 SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
5.2.Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się tych dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania – wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
6. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów:
6.1 Wszystkie dokumenty w niniejszym postępowaniu mogą być składane w oryginale, a określone w poz. 6.1.2, 6.2.1, 6.2.2, 6.4 SIWZ również w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę/osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem „za zgodność z oryginałem”.
6.2 W przypadku wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia kopie dokumentów dotyczących każdego z tych podmiotów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez te podmioty.
6.3 Zamawiający nie dopuszcza składania elektronicznych kopii dokumentów.
6.4 Dokumenty sporządzone w jęz. polskim składa się wraz z tłumaczeniem na jęz. polski, poświadczonym przez wykonawcę.
6.5 Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie w tedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
6.6 Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w SIWZ.
6.7 Oferta oraz wszystkie wymagane załączniki winny być podpisane przez przedstawiciela uprawnionego do reprezentowania, zgodnie z przedstawionym aktem rejestracyjnym, wymogami ustawowymi oraz przepisami prawa.
6.8 Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela, jest on zobowiązany do przedłożenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego.
6.9Wykonawców obowiązuje wykorzystanie załączonych wzorów dokumentów – załączników. Wszystkie pola i pozycje tych wzorów winny być wypełnione, a w szczególności muszą zawierać odpowiedzi na wszystkie pytania. Nie dopuszcza się składania alternatywnych co do treści i formy dokumentów.
6.10 Złożenie przez wykonawcę nieprawdziwych informacji, mających wpływ na wynik niniejszego postępowania, stanowi podstawę do wykluczenia z postępowania.
7. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja, spółki cywilne):
7.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
7.2 Jeżeli oferta wspólna złożona przez dwóch lub więcej wykonawców zostanie wyłoniona w prowadzonym postępowaniu jako najkorzystniejsza przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego, zamawiający może zażądać w wyznaczonym terminie złożenia umowy regulującej współpracę tych wykonawców, podpisanej przez wszystkich partnerów, przy czym termin, na jaki została zawarta, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia.
7.3 Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, a pełnomocnictwo/upoważnienie do pełnienia takiej funkcji wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców ( łącznie z pełnomocnikiem), winno być dołączone do oferty.
7.4 Pełnomocnictwo winno określać w szczególności:
a) przedmiot postępowania, którego dotyczy,
b) wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
c) wykonawcę – pełnomocnika,
d) zakres umocowania pełnomocnika.
7.5 Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (konsorcjum, spółka cywilna), oddzielnie musi złożyć dokumenty wymienione w poz. 6.2.1 SIWZ i jeżeli dotyczy – 6.2.2 SIWZ, pozostałe składane są wspólnie.
7.6 W odniesieniu do wymagań wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych i pozostałych wymagań określonych w SIWZ oferty składane przez konsorcjum, spółkę cywilną zostaną ocenione pod kątem łącznego spełnienia wymagań zamawiającego przez występujących wspólnie wykonawców na podstawie złożonych przez nich dokumentów.
7.7 Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu oferty.
7.8 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

8. Postanowienia w sprawie dokumentów zastrzeżonych
8.1 Wszystkie dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne, za wyjątkiem
informacji zastrzeżonych przez składającego ofertę.
8.2 Dokumenty niejawne, zastrzeżone składane w ofercie, wykonawca wydziela lub oznacza w wybrany przez siebie sposób.
8.3 Po dokonaniu czynności otwarcia ofert komisja zamawiającego dokona analizy ofert, które w tej części mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania na ich wniosek. Dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne, za wyjątkiem informacji zastrzeżonych przez składającego ofertę.
8.4 Wykonawca nie może zastrzec informacji i dokumentów, których jawność wynika z innych aktów prawnych w tym m.in. z zapisu art. 86 ust.4 Ustawy Prawo zamówień publicznych.
8.5 Zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji ( Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 z późniejszymi zm.) poprzez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.
8.6 W przypadku dokumentów wymienionych w poz. 6.1, 6.2, 6.3.3, 6.3.4, 6.4 SIWZ Zamawiający wezwie wykonawców, którzy nie złożyli w ofercie ww. dokumentów lub złożyli dokumenty zawierające błędy, lub wadliwe pełnomocnictwa do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Oświadczenia lub dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.
8.7 Załączniki będą wypełnione przez wykonawcę bez wyjątku i ściśle według warunków i postanowień zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia bez dokonywania w nich zmian. Załączniki dołączone do specyfikacji istotnych warunków zamówienia przedstawione są w formie wzoru graficznego. Wykonawca może przedstawić załączniki wg własnego układu graficznego, lecz muszą one zawierać wszystkie zapisy i informacje ujęte we wzorach, oraz nie mogą zawierać zapisów innych niż wymagane przez zamawiającego we wzorach. W przypadku, gdy jakakolwiek część wymaganych załączników nie dotyczy wykonawcy, wpisuje on „nie dotyczy”.

SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminalomza.pl/bip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Łomża, ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża woj. województwo podlaskie (pok. 20).
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.09.2010 godzina 10:00, miejsce: sekretariat Urzędu Gminy Łomża: ul. Marii Skłodowskiej Curie 1A, 18-400, (sekretariat – pok. Nr 4).
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Wójt Gminy Łomża

Jacek Albin Nowakowski
Pliki do pobrania:
Data powstania: wtorek, 17 sie 2010 08:54
Data opublikowania: wtorek, 17 sie 2010 09:14
Data przejścia do archiwum: piątek, 7 paź 2016 14:54
Opublikował(a): Kazimierz Turniak
Zaakceptował(a): Admin
Artykuł był czytany: 49462 razy