Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

PRZETARG NA DOSTAWĘ fabrycznie nowego ciągnika rolniczego, przyczepy samowyładowczej, ładowacza czołowego

Dostawa fabrycznie nowego ciągnika rolniczego,
przyczepy samowyładowczej, ładowacza czołowego
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: : Gmina Łomża, ul. M. Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża;
Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminalomza.pl/bip
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
1.1. SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa fabrycznie nowego ciągnika rolniczego, przyczepy samowyładowczej, ładowacza czołowego
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest zakup wraz z dostawą fabrycznie nowego ciągnika rolniczego fabrycznie nowej przyczepy samowyładowczej, fabrycznie nowego ładowacza czołowego.

Przedmiot zamówienia musi odpowiadać wymaganiom wynikającym z obowiązujących przepisów prawa, w tym wymaganiom w zakresie umożliwiającym rejestrację i dopuszczenie do ruchu drogowego określonych w ustawie z dnia 20.06.1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012r. poz. 1137 z póz. zm.) oraz rozporządzeniach wykonawczych do tej ustawy, w szczególności rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2013r., poz. 951
z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep oraz ich przedmiotów wyposażenia lub części (Dz. U. z 2013r., poz. 407 z późn. zm.)- w zakresie jakim w/w przepisy mają zastosowanie do przedmiotu zamówienia.

Z pojazdem musi być dostarczona cała dokumentacja w języku polskim obejmująca: instrukcję obsługi, książkę gwarancyjną, serwisową, dokument potwierdzający, że pojazd dostarczony posiada homologację wystawioną zgodnie z art.68 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012r. poz. 1137 z póz. zm.), inne dokumenty niezbędne do zarejestrowania pojazdu.

Oferowany ciągnik musi być wyposażony w pakiet podstawowy składający się ze skrzynki narzędziowej z kompletem kluczy niezbędnych do funkcjonowania ciągnika, gaśnicy, trójkąta ostrzegawczego oraz instrukcji obsługi operatora w języku polskim i katalogu części zamiennych. Wykonawca dostawy w ramach wynagrodzenia ryczałtowego przeszkoli dwóch operatorów Zamawiającego w zakresie budowy i obsługi ciągnika rolniczego i przyczepy.

Podane w SIWZ nazwy własne produktów traktować należy jako przykładowe, które określają minimalny standard jakości urządzeń. Dopuszcza się stosowanie produktów innych niż wymienione w dokumentacji, pod warunkiem, iż posiadały będą takie same lub lepsze parametry techniczne
i właściwości (będą równoważne). Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. Wskazane ewentualnie znaki towarowe, patenty i miejsce pochodzenia są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie, jakości przedmiotu zamówienia. W związku z powyższym wykonawcy mogą składać oferty równoważne, za które uznane zostaną oferty spełniające wszystkie wymagania zamawiającego. Wszystkie wymienione w SIWZ oraz jej załącznikach, wymagania techniczne należy traktować jako minimalne. Jeżeli w SIWZ w odniesieniu do niektórych materiałów, produktów lub urządzeń wskazuje znaki towarowe lub pochodzenie, Zamawiający, dopuszcza składanie ofert zawierających produkty równoważne. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów wskazane
w SIWZ i jego załącznikach, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dot. minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego
w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów/ produktów/ ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt
o wskazanych parametrach lub lepszych. Obowiązek wykazania, iż oferowany przedmiot zamówienia spełnia wymagania zamawiającego, leży po stronie wykonawcy.

Zamawiający wymaga, aby wszystkie urządzenia oferowane były fabrycznie nowe, kompletne, wyprodukowane nie wcześniej niż przed 2014 rokiem, posiadały wymagane prawem atesty
i certyfikaty oraz nie wymagały żadnych dodatkowych nakładów i były gotowe do pracy.

W okresie gwarancji wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia bezpłatnego serwisu oraz bezpłatnych przeglądów gwarancyjnych (w tym wymiany płynów eksploatacyjnych) dostarczonego przedmiotu zamówienia i wykonywania bezpłatnych napraw lub wymieniany na nowy, wolny od wad – w przypadku wystąpienia uszkodzeń powstałych na skutek wad materiałowych, wykonania lub innych wad ukrytych.

Dostarczony sprzęt musi spełniać wymogi obowiązujących norm i przepisów. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność cywilną również za szkody wyrządzone innym osobom, jeżeli szkoda powstała z przyczyn tkwiących w dostarczonym sprzęcie.

Zamawiający wymaga aby wszystkie prace serwisowe (w tym przegląd gwarancyjny) miały miejsce w siedzibie Zamawiającego.

a) Ciągnik

- silnik czterosuwowy, wysokoprężny z zapłonem samoczynnym, z bezpośrednim wtryskiem paliwa systemu Common rail, turbodoładowany, chłodzony cieczą, 4- 6-cylindrowy,
- napęd na 2 osie
- grzałka bloku silnika
- moc nominalna(znamionowa) 100-140 KM
- maksymalny moment obrotowy 400-460 Nm
- skrzynia biegów z rewersem elektrohydraulicznym, mechaniczna, zsynchronizowana min 12x12
- wałek WOM niezależny i zależny
- sprzęgło mokre
- prędkość obrotowa WOM 540/540 ECO/1000 obr/min
- kierunek obrotu w prawo stojąc od tyłu ciągnika
- podnośnik hydrauliczny z regulacją pozycyjną i siłową
- hydraulika zewnętrzna - min 2 pary wyjść hydraulicznych
- trzypunktowy układ zawieszenia narzędzi
- układ przyłączeniowo-zaczepowy: zaczep rolniczy widłowy
- górny zaczep transportowy widłowy, przesuwny CBM
- oś przednia sztywna, napędzana
- układ hamulcowy tarczowy, mokry
- sterowanie nożne z możliwością niezależnego hamowania koła lewego i prawego tylnej osi
- hamulec ręczny, sterowany dźwignią
- układ pneumatyczny przyczep nadciśnieniowy, instalacja jednoobwodowa i dwuobwodowa
- deska rozdzielacza wyposażona w: wskaźnik temperatury wody, licznik motogodzin, wskaźnik poziomu paliwa, wskaźnik ciśnienia powietrza – manometr, dźwignia do kierunkowskazów, świateł, sygnału dźwiękowego, wycieraczek, lampka kontrolna ładowania akumulatora, lampka kontrolna ciśnienia oleju, lampka kontrolna świecy żarowej, lampka kontrolna świateł roboczych, włącznik świateł awaryjnych, główny włącznik świateł głównych, włącznik klimatyzacji, lampka kontrolna włączenia przedniego napędu, lampka kontrolna załączonego hamulca postojowego.
- obciążniki tył komplet,
- kabina co najmniej dwuosobowa wyposażona w: wycieraczki szyby przedniej i tylnej, spryskiwacz szyby przedniej, lusterka zewnętrzne, lampka oświetlenia wewnątrz kabiny, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja, światła robocze halogenowe po 2 sztuki z przodu i tyłu kabiny, radio, głośniki, szyberdach, uchylne okna boczne, dwudrzwiowa, pojedyncze światło ostrzegawcze koloru pomarańczowego (kogut)
- przedni TUZ i WOM sterowany z kabiny, I sekcja hydrauliki wyprowadzona na przód
- prędkość: 35-40 k/h
- wymiary opon: przód 420/70R24 lub 380/70R28, tył: 480/70R38
- gwarancja min. 24 miesiące

b) Przyczepa samowyładowcza
- Zawieszenie typu tandem
- Ładowność [kg]: 8 000-10 000,
- Masa własna [kg]: nie więcej niż 3540,
- Długość zewnętrzna skrzyni ładunkowej [mm]: 4510,
- Długość wewnętrzna skrzyni ładunkowej [mm]: 2410,
- Wysokość ścian skrzyni [mm]: nie mniej niż 500+500 i nie więcej niż 600+500,
- Odległość powierzchni ładunkowej od podłoża [mm]: nie więcej niż 1085,
- Pojemność ładunkowa/z nadstawką [m3]: nie mniej niż 5,4/ 10,8 i nie więcej 6,5/11,9,
- Wysokość (z nadstawką) [mm]: nie więcej niż 1685 (2185),
- Ogumienie: 385/65R22,5 lub 14,5/80-18,
- Rodzaj dyszla: dolny lub górny z regulacją wysokości,
- Prędkość homologacyjna: [km/h]: do 40,
- Wywrót: trójstronny,
- Instalacja hamulcowa: 2-przewodowa pneumatyczna,
- instalacja oświetleniowa, hamulec postojowy, kliny podporowe z kieszeniami, stopa podporowa,
- szyber z rynną do rozładunku materiałów sypkich,
- gwarancja min. 12 miesięcy.

c) Ładowacz czołowy

- ładowacz czołowy sterowany Joystickiem, udźwig minimum 1300 kg, amortyzator antywstrząsowy, euro ramka, samopoziomowanie mechaniczne,
- osprzęt: szufla do materiałów sypkich o szerokości min. 2 m, widły typu krokodyl - jeden siłownik
o szerokości 1,5 -1,8 m, widły do palet
- gwarancja min. 12 miesięcy.

Wszystkie w/w urządzenia mają być fabrycznie nowe, nieużywane, kompletne, gotowe do pracy.
W/w urządzenia mają być ze sobą kompatybilne. Ciągnik rolniczy musi działać z przyczepą i ładowaczem bez konieczności ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek kosztów związanych z dostosowaniem ciągnika bądź przyczepy do użytkowania.

W ramach oferty dostawca uwzględni dostawę przedmiotu zamówienia na obszarze gminy Łomża, na miejsce wskazane przez zamawiającego.

Ilekroć w niniejszej treści SIWZ, w zakresie dotyczącym opisu przedmiotu, jest mowa o znaku towarowym, patencie, lub pochodzeniu, przyjmuje się, że wskazaniu takiemu towarzyszy wyraz: ,,lub równoważne”.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
16700000-2 – Ciągniki
34223300-9 – Przyczepy
34390000-7 – Akcesoria do ciągników
.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: 14 dni od podpisania umowy.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości w wysokości:

Ciągnik z przyczepą 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy zł 00/100)

Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wymienionych w art. 45 ust. 6 Prawa zamówień publicznych tj.:
- pieniądzu;
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.)
Wadium wniesione w pieniądzu wpłacać należy na rachunek bankowy Zamawiającego:
BS Łomża 54 8757 0001 0000 1717 2000 0040
Dowód wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz należy włożyć do koperty z ofertą
w osobnej koszulce ( nie wpinać trwale do oferty). Kserokopię wniesienia wadium bez względu na formę należy natomiast trwale wpiąć do oferty. Kserokopia ta winna być poświadczona za zgodność z oryginałem przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy.
Gwarancja wadialna nie może zawierać zastrzeżenia gwaranta, że pisemne żądanie zapłaty musi być przedstawione za pośrednictwem Banku prowadzącego rachunek zamawiającego,
w celu potwierdzenia, że podpisy złożone na pisemnym żądaniu należą do osób uprawnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu Zamawiającego.

Zatrzymanie wadium:
1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 1) Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w zakresie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności.
III.3.2) wiedza i doświadczenie
Zamawiający nie wprowadza szczegółowego warunku w tym zakresie. Na potwierdzenie w/w warunku należy złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
III.3.3) Potencjał techniczny
Zamawiający nie wprowadza szczegółowego warunku w tym zakresie. Na potwierdzenie w/w warunku należy złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
III.3.4) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Zamawiający nie wprowadza szczegółowego warunku w tym zakresie. Na potwierdzenie w/w warunku należy złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. I pkt 2 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru (załącznik nr 3 do SIWZ),
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
III.6) INNE DOKUMENTY
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował kryteriami:
1) cena oferty 90 %
2) termin dostawy 10 %
Punkty za zaproponowaną cenę ofertową obliczone będą według wzoru P1 max – 90 pkt.

C min
P1 = ----------------- x 90; gdzie
C o

P1 - uzyskana przez ofertę liczba punktów w zakresie zaproponowanej ceny ofertowej;
C min – najniższa cena oferowana brutto;
C o – cena oferty badanej brutto.

Punkty za zaproponowany termin dostawy obliczone będą według wzoru P2 max –10 pkt.


T min
P2 = ----------------- x 10; gdzie
To

P2 - uzyskana przez ofertę liczba punktów w zakresie zaproponowanego terminu dostawy;
T min – ilość dni oferty z najkrótszym terminem dostawy (nie dłuższy niż 14 dni);
To – ilość dni z terminem dostawy badanej oferty.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana ta oferta, która uzyska największą ilość punktów.
Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. W toku badania oferty i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2, dokonywanie jakichkolwiek zmian w jej treści.
Dopuszcza się poprawianie w treści oferty oczywiste omyłki pisarskie, omyłki rachunkowe
z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonywanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminalomza.pl/bip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Łomża, ul. M. Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża, pok. 10
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.05.2015 roku, godzina 10:00, miejsce: Ofertę należy dostarczyć do siedziby Zamawiającego
Gmina Łomża, ul. M. Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża (pok. 4).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zamówienie związane jest z realizacją operacji pn. Zakup ciągnika z przyczepą do transportu odpadów z terenu gminy Łomża - współfinansowanej ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, W ramach działania Nr 321: Podstawowe usługi dla gospodarki
i ludności wiejskiej.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak


Wójt

mgr Piotr Kłys

Pliki do pobrania:
Data powstania: piątek, 15 maj 2015 15:33
Data opublikowania: piątek, 15 maj 2015 15:40
Data przejścia do archiwum: wtorek, 26 maj 2015 13:36
Opublikował(a): Antoni Szepietowski
Zaakceptował(a): Krystyna Lipińska
Artykuł był czytany: 3095 razy