Zgłoszenie do ubezpieczeń w ZUS razem z wnioskiem do CEIDG

Foto nr 41672
Fotogaleria
Prowadzisz działalność gospodarczą? A może dopiero planujesz założyć własną firmę? Od maja nie musisz składać osobnych dokumentów ubezpieczeniowych w ZUS-ie. Wystarczy, że przygotowane formularze dołączysz do wniosku CEIDG-1 przy okazji wpisu do ewidencji przedsiębiorców.

Zgłoszenia do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej dokonasz w Urzędzie Gminy. Po 20 maja nie będzie już potrzebna osobna wizyta w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Razem z wnioskiem CEIDG-1 można złożyć następujące dokumenty:

ZUS ZUA - zgłoszenie do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego;
ZUS ZZA - zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego;
ZUS ZCNA - zgłoszenie członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego lub wyrejestrowanie ich;
ZUS ZIUA - zgłoszenie zmiany w danych identyfikacyjnych osoby ubezpieczonej (np. nazwisko);
ZUS ZWUA - formularz dla celów wyrejestrowania z ubezpieczeń;

Dane z tych dokumentów zostaną przekazane do ZUS. Jeśli przedsiębiorca chce zgłosić do ubezpieczeń pracownika, zleceniobiorcę lub osobę, która z nim współpracuje, nadal musi to zgłosić bezpośrednio do ZUS.

Fotogaleria