Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

Zapytanie ofertowe

„Świadczenie usług polegających na odławianiu bezdomnych, pozostawionych bez opieki psów z terenu Gminy Łomża na rok 2021”

Gmina Łomża

  1. Marii Skłodowskiej Curie 1a

18 - 400 Łomża

 

 

WGP.6140.6.2020

 

 

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

 

 

 

 

Przedmiot zamówienia:

Świadczenie usług polegających na odławianiu bezdomnych, pozostawionych bez opieki psów z terenu Gminy Łomża na rok 2021”

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Łomża, dn. 11 GRUDNIA  2020 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

Nazwa: Gmina Łomża

Adres: 18- 400 Łomża, ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a

Strona internetowa: www.gminalomza.pl/bip

Numer telefonu: (86) 216 52 63

Godziny pracy: od 7:45 do 15:45

 

  1. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Podstawą udzielenia zamówienia jest art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych (nie stosowanie przepisów ustawy – zamówienie poniżej 30 tyś euro) oraz regulamin wewnętrzny do tego rodzaju zamówień (Zarządzenie Nr 5/14 Wójta Gminy Łomża z dnia 16 kwietnia 2014 roku).

 

III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

  1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na odławianiu bezdomnych, pozostawionych bez opieki psów z terenu Gminy Łomża, umieszczenie i utrzymywanie ich w schronisku, zgodnie z zapytaniem ofertowym oraz przejęcie bezdomnych psów będących na stanie Gminy Łomża według stanu na dzień podpisania niniejszej umowy.

Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:

  • Wyłapywanie w sposób humanitarny bezdomnych i pozbawionych opieki bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Łomża, ich transport do schroniska (w miejscowości, w której Wykonawca będzie sprawował opiekę nad bezdomnymi zwierzętami), a w przypadkach koniecznych do zakładu weterynaryjnego. Usługa obejmuje transport zwierząt do schroniska po ich obserwacji w zakładzie weterynaryjnym.
  • Przyjęcie w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy, lecz nie później niż do 31 grudnia 2020 r. bezdomnych psów będących na stanie Gminy Łomża ze Schroniska dla bezdomnych zwierząt, mieszczącego się pod adresem: Sonieczkowo, Żarnowo Pierwsze 9A, 16-300 Augustów. Zamawiający posiada w obecnym schronisku dla Bezdomnych Zwierząt w Sonieczkowie ok. 55 psów (stan na dzień 31.11.2020, który może ulec zmianie).
  • Szacowana ilość psów do odłowu ok. 50 szt. rocznie (0-9 szt. miesięcznie).
  • Zapewnienie na czas trwania umowy całodobowego kontaktu pod podanymi numerami telefonu oraz adresu e-mail, w celu przyjmowania zgłoszeń.
  • Odławianie psów ma następować w czasie zadeklarowanym przez Wykonawcę jednak nie dłuższym niż 24 godziny od przyjęcia zgłoszenia (telefonicznego, SMS, mailem) złożonego przez Zamawiającego bądź zgłoszenia przekazanego przez Policję.
  • Odłowienie psa w czasie nie dłuższym niż 4 godziny od otrzymania zgłoszenia w wypadkach szczególnych (pogryzienie, podejrzenie o wściekliznę, zagrożenie bezpieczeństwa mieszkańców) i dostarczenie go do lekarza weterynarii w celu poddania obserwacji.
  • Zapewnienie transportu bezdomnych i pozbawionych opieki psów, poszkodowanych w wypadkach do wskazanej przez Zamawiającego lecznicy w czasie nie dłuższym niż 4 godziny od zgłoszenia oraz ich odbiór i przewóz do schroniska.
  • Zapewnienie przebywającym w schronisku psom właściwej opieki weterynaryjnej, właściwego i humanitarnego traktowania, karmienia, stałego dostępu do wody, pomieszczeń chroniących przed zimnem, upałem i opadami atmosferycznymi.
  • Wykonywanie szczepień psów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  • Usypianie ślepych miotów.
  • Prowadzenie ewidencji przyjmowanych i wydawanych psów. Wykonawca musi dokonać ewidencjonowania psów odłowionych oraz wystawić dla każdego z nich kartę ewidencyjną, zawierającą min. nazwę, datę i miejsce odłowu, płeć, wiek, kolor, sierść, wielkość, cechy, wykonane szczepienia, informację weterynarza, wykonane zabiegi kastracji / sterylizacji, która zostanie przekazana Zamawiającemu.

13)  Znakowanie psów przyjętych do schroniska w sposób czytelny, poprzez czipowanie.

  • Przeprowadzanie sterylizacji lub kastracji psów odławianych z terenu Gminy Łomża, przebywających w schronisku (po upływie 14 dni kwarantanny). W przypadku, gdy taka sterylizacja lub kastracja nie jest możliwa ze względu na wiek lub stan zdrowia psa, konieczne jest sporządzenie pisemnej opinii weterynarza i dołączenie jej do karty ewidencyjnej. W przypadku szczeniąt kastracja może być przeprowadzona po osiągnięciu 3-go miesiąca życia, sterylizacja natomiast po osiągnięciu 6-go miesiąca życia.
  • Prowadzenie strony internetowej, na której systematycznie, tj. do 7 dni od dnia odłowu, będą umieszczane zdjęcia psów z terenu gminy Łomża przebywających w schronisku, przeznaczonych do adopcji. Zdjęcia psów z gminy Łomża winny być jednoznacznie wydzielone.
  • Przedkładanie wraz z prawidłowo wystawioną fakturą:
  1. indywidualnej karty psów odłowionych oraz przewiezionych do schroniska
  2. pisemnej informacji zawierającej dane o ilość psów w schronisku, przekazanych do adopcji oraz ilości psów poddanych eutanazji i jej przyczynach, z podaniem ich danych identyfikujących tj. nazwy, daty odłowu, miejsca odłowu, nr czipu, informacji czy został wysterylizowany/wykastrowany.

17) Usługa powinna być wykonywana w oparciu o obowiązujące przepisy prawa, a w szczególności zgodnie z:

  1. Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 roku o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2020 r., poz. 638),
  2. Ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2020 r. poz. 1421),
  3. Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 czerwca 2004 w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt (Dz. U. Nr 158, poz. 1657 t.j.),
  4. Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 sierpnia 1998r. w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt (Dz. U. Nr 116, poz. 753 tj.),
  5. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r poz. 1439 z późn. zm.).
  6. Informacja o częściach zamówienia:
  7. Zamówienie nie jest podzielone na części,
  8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
  9. Zamawiający nie zastrzega osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia.
  10. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz nie dopuszcza możliwości złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia katalogów elektronicznych do oferty.

 

  1. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Termin realizacji zamówienia: od 1 stycznia 2021 r. – do 31 grudnia 2021 r.

 

  1. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

  1. Spełniają wymagania do wydania, przez Wójta Gminy Łomża, zezwolenia na świadczenie usług w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami.
  2. Posiadają zezwolenie na prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt.
  3. Wykonują lub wykonywali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert,
    a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, usługi lub usług związanych z odławianiem i utrzymaniem bezdomnych, pozostawionych bez opieki psów, w łącznej ilości co najmniej 30 psów w ciągu roku.
  4. Posiadają pojazdy do przewozu zwierząt spełniające wymagania weterynaryjne
  5. Posiadają certyfikowany sprzęt do odławiania psów

 

  1. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
  2. Oferta musi być sporządzona w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  3. Ofertę należy złożyć w nieprzezroczystej kopercie odpowiednio zabezpieczonej, opisanej wg przykładowego wzoru

Nazwa wykonawcy

Gmina Łomża

ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża

Świadczenie usług polegających na odławianiu bezdomnych, pozostawionych bez opieki psów z terenu Gminy Łomża

 

WGP.6140.6.2020

  1. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.
  2. Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy zgodnie z reprezentacją wynikającą z właściwego rejestru lub na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.
  3. Wymaga się, aby wszelkie poprawki (zmiany) dokonywane w treści oferty, były dokonywane w sposób czytelny i parafowane przez wykonawcę.

 

VII. MIESJCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT

  1. Oferty należy składać według wzoru określonego w dziale VI zapytania ofertowego, w zamkniętej kopercie do siedziby Urzędu Gminy Łomża, ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża, sekretariat - pokój nr 4 lub przesłać drogą pocztową na adres zamawiającego.

     W przypadku składania ofert drogą pocztową (przesyłka polecona lub poczta kurierska) za termin jej złożenia przyjęty będzie dzień i godzina otrzymania oferty przez zamawiającego.

  1. Termin składania ofert upływa dnia 21 grudnia 2020 r. o godz. 10:00.
  2. Otwarcie ofert nastąpi dnia 21 grudnia 2020 r. o godz. 10:15, w siedzibie Zamawiającego - Urząd Gminy Łomża ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża – pokój nr 4.
  3. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zostanie podana kwota, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
  4. Podczas otwarcia ofert zostaną podane nazwy oraz adresy wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, czasu podjęcia interwencji, adopcji, aktywnego wolontariatu.

 

VIII. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY

  1. Cena oferty, czas interwencji, poziom adopcji i wolnego wolontariatu zostanie podana przez wykonawcę w formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
  2. Podana w ofercie cena jest ceną ryczałtową brutto/netto/miesiąc i brutto/netto/rok. Musi uwzględniać wszystkie wymagania zamawiającego określone w niniejszym zapytaniu oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami prawa realizacji przedmiotu zamówienia.
  3. Ceny oferty, poziom adopcji i wolnego wolontariatu należy określić z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Ceny oferty zaokrągla się do pełnych groszy, przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 grosza i wyżej zaokrągla się do pełnego grosza.
  4. Stawkę podatku VAT określa się zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2174) i będzie ona zmieniana w przypadku urzędowej zmiany w trakcie realizacji zamówienia.
  5. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  6. Rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą będą prowadzone wyłącznie w walucie krajowej (PLN).

 

  1. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY
  2. Oceny ofert będzie dokonywała komisja.
  3. W odniesieniu do wykonawców, którzy spełnili postawione warunki, komisja dokona oceny ofert na podstawie następujących kryteriów:

1) Cena — 60%

2) Czas interwencji w przypadku odławiania psów od przyjęcia zgłoszenia — 15 %

3) adopcja – 15%

4) aktywny wolontariat — 10%

Wybór najkorzystniejszej oferty dla poszczególnej części oceniany będzie wg poniższego wzoru:

Ad1) Cena – 60% - 60 pkt

Cena of. min. – najniższa cena spośród ofert nie podlegających odrzuceniu i złożonych przez wykonawców, którzy nie podlegali wykluczeniu w danym etapie badania i oceny ofert

Cena of. bad. — cena oferty badanej

Cena of. min : cena of. badanej x 60 = ilość punktów oferty

Ad 2) Czas interwencji (od przyjęcia zgłoszenia) – 15% - 15 pkt

W ramach tego kryterium punkty za czas odłowu psa zostaną przyznane w następujący sposób:

  • do 6 godz. — 15 pkt
  • od 7 godz. do 12 godz. — 10 pkt
  • od 13 godz. do 18 godz. — 5 pkt

Czas odłowu psa nie może być dłuższy niż 24 godzin.

Ad 3) adopcja – 15 % - 15 pkt

W ramach tego kryterium punkty będą przyznawane proporcjonalnie w stosunku do procentu adopcji w ciągu ostatnich 6 miesięcy.

         % adopcji oferty badanej : % adopcji oferty max x 15 = ilość punktów oferty

     % adopcji liczy się jako stosunek psów oddanych do adopcji w ciągu ostatnich 6 miesięcy do ilości psów odłowionych w ciągu ostatnich 6 miesięcy

Ad 4) aktywny wolontariat – 10 % - 10 pkt

W ramach tego kryterium punkty będą przyznawane:

- 10 pkt jeżeli w ciągu ostatnich 3 miesięcy występował aktywny wolontariat

- 0 pkt jeżeli w ciągu ostatnich 3 miesięcy nie występował aktywny wolontariat.

Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria oceny stanowić będzie końcową ocenę.

Maksymalna ilość punktów, jaką po uwzględnieniu wag wykonawca może uzyskać wynosi 100pkt.

  1. Jako najkorzystniejsza zostanie wybrana oferta wykonawcy, który otrzyma najwyższą sumę liczby punktów w ramach kryteriów.
  2. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
  3. Jeżeli zaoferowana cena wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzi wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez zamawiającego lub wynikających z odrębnych przepisów, zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, wyliczenia ceny.
  4. Obowiązek wykazania, ze oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny spoczywa na wykonawcy.
  5. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.

 

  1. INFORMACJE O FROMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
  2. Z wykonawcą, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą zamawiający uzgodni termin
    i miejsce podpisania umowy. Trzykrotne, nieusprawiedliwione przez wykonawcę, niestawienie się w wyznaczonym terminie do podpisania umowy, uznaje się za uchylanie od zawarcia umowy.
  3. Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza jest zobowiązany najpóźniej
    do czasu podpisania umowy do przekazania zamawiającemu:
    1. pełnomocnictwa osoby reprezentującej wykonawcę przy podpisywaniu umowy, o ile nie będzie ono wynikać z pełnomocnictwa załączonego do oferty;
    2. oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem umowy regulującej współpracę wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - w przypadku, gdy wybrano ofertę złożoną przez takich wykonawców,
    3. zezwolenia Wójta Gminy Łomża na świadczenie usług w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
    4. zezwolenie na prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt

 

  1. INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
  1. Umowa powierzenia danych osobowych stanowi załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.

 

XII. ZAŁĄCZNIKI DO zapytania ofertowego

 Formularz oferty.

  1. Wzór umowy powierzenia danych.
Data powstania: piątek, 18 gru 2020 15:13
Data opublikowania: piątek, 18 gru 2020 15:40
Data przejścia do archiwum: piątek, 18 gru 2020 15:40
Opublikował(a): Bartosz Wiktorzak
Zaakceptował(a): Grażyna Paluszkiewicz
Artykuł był czytany: 796 razy