Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

PROTOKÓŁ Nr XXII/08

z dnia 25 listopada 2008 r.
Protokół Nr XXII/08
Sesji Rady Gminy Łomża
odbytej w dniu 25 listopada 2008 roku
Posiedzenie odbywało się w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Łomży przy ul. Marii Skłodowskiej Curie 1 a, pod przewodnictwem Pana Roberta Łada - Przewodniczącego Rady Gminy. Posiedzenie rozpoczęło się o godz. 900, zakończyło o godz.: 12:30
W sesji udział wzięło 15 radnych, na ogólną liczbę 15 tj. 100 %.
(zgodnie z listą obecności stanowiącą załącznik nr 1 do oryginału protokołu).
Ponadto w sesji udział wzięli:
Goście:

1. Jacek Albin Nowakowski - Wójt Gminy
2. Zofia Brokowska – Skarbnik Gminy
3. Tomasz Walczuk - Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego i Ochrony Środowiska
4. Barbara Sobczyńska – Wanke - Sekretarz Gminy
5. Tomasz Tyszka – Dyrektor Zarządu Ekonomicznego Szkół Gminy Łomża,
6. Henryk Krajewski – radny Rady Powiatu Łomżyńskiego
(zgodnie z listą obecności stanowiącą załącznik nr 2 do protokołu)
10. Sołtysi – 24 osób
(zgodnie z listą obecności stanowiącą załącznik nr 3 do protokołu)
Przebieg sesji:
Na początku Przewodniczący Rady Gminy Łomża dokonał otwarcia sesji XXII sesji i powitał radnych, Wójta Gminy oraz zaproszonych gości. Następnie na podstawie listy obecności poinformował, że w obradach sesyjnych uczestniczy 15 radnych. Tym samym stwierdził, że jest to wystarczająca liczba do podejmowania prawomocnych uchwał. Przypomniał, że zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym uchwały zapadają zwykłą większością głosów w obecności, co najmniej połowy ustawowego składu rady.
Przewodniczący poinformował, że porządek obrad XXII sesji Rady Gminy Łomża został radnym doręczony wraz z materiałami będącymi przedmiotem obrad w terminie ustawowym. Następnie zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy mają uwagi i wnioski do porządku obrad. Uwag nie było. W głosowaniu jawnym udział wzięło 15 radnych. Za przyjęciem porządku obrad głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. W oparciu o wyniki głosowania porządek obrad XXII sesji Rady Gminy Łomża został przyjęty w głosowaniu i przedstawia się następująco:

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Interpelacje i zapytania radnych.
5. Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy pomiędzy Sesjami.
6. Sprawozdanie z wykonania uchwał Rady Gminy podjętych na XXI Sesji Rady Gminy.

7. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:
1) Podatków i opłat lokalnych to jest:

a) obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2009 rok,
b) określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2009 rok,
c) opłaty od posiadania psów na 2009 rok,
d) określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych na 2009r. ,

2) zasad udzielania stypendiów za wyniki w nauce, sporcie i osiągnięcia artystyczne dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjum działających na terenie Gminy Łomża,

3) określenia liczby przeznaczonych do wydania w 2009 r. nowych licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką przez przedsiębiorców,

4) uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2009.

8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
9. Wolne wnioski.
10. Zamknięcie obrad.


Do punktu 3:
Do przedstawionego protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy Łomża odbytej dnia 31 października 2008 roku nie wniesiono uwag. W głosowaniu jawnym nad przyjęciem protokołu udział wzięło 15 radnych. Za przyjęciem głosowało 14 przy jednym głosie wstrzymującym się.
Do punktu 4:

Radna Ostrowska złożyła interpelację w sprawie naprawy dachu w szkole w Puchałach, skierowaną przez dyrektor szkoły.
/interpelacja stanowi załącznik nr 4 do protokołu/
Zgłosiła również wniosek do powiatu, z uwagi na obecność radnego Krajewskiego, dotyczący naprawy mostu na drodze powiatowej z Milewa do Łat.
Radny Lipiński wnioskował o wszczęcie prac przy ul. Łąkowej w Jednaczewie. Jest to droga powiatowa i bardzo mocno zniszczona (mieszkańcy dwóch ulic się składali na remont i zebrali konkretną kwotę do wykorzystania).
Radna Jałowiecka złożyła wniosek, żeby przy drodze powiatowej z Zawad do Giełczyn wyciąć lub przyciąć bardzo rozlegle krzewy oraz zapytała czy będzie w tym roku równiarka na ul. Leśnej w Giełczynie.
Radna Boguska złożyła wniosek o poprawienie nawierzchni drogi od Janowa do Jarnut.
Radna Dębowska wnioskowała o przekazanie, kto jest właścicielem dróg na terenie jej okręgu aby właściwie kierować wnioski o remont. Zgłosiła, że w Modzelach Wypychach droga jest bardzo trudnym stanie i zapytała, co z naprawą tych dróg. Złożyła również zapytanie, w jakiej kolejności załatwiane są wnioski o oświetlenie uliczne oraz czy przygotowywany jest projekt uchwały o dopłatach do wody, a także czy zostaną zarezerwowane środki na remont budynku szkoły w Wypychach, głównie pod kątem kanalizacji i wody.

Przewodniczący obrad wnioskował o oświetlenie ulic Kolejowej i Lipowej w Wygodzie. Sołtys miejscowości zgłosiła również ul. Leśną.
Radny Nieciecki zgłosił, że w czasie roztopów trudno jest wjechać na ul. Ogrodową z Armii Krajowej i dalej na Stawową, należałoby podsypać odcinek ok. 15 m, podobnie na ul. Miodowej. Wnioskował, aby nadać bieg sprawie wszczętej procedury sprawdzającej na ul. Działkowej. Wnioskował o montaż lampy na ul. Wiśniowej, ze względu na działające tam zakłady oraz na ul. Leśnej, a także, aby podsypać pobocza ul. Armii Krajowej i pomyśleć o naprawie tej nawierzchni. Zwrócił się również o montaż oświetlenie przy szkole i kościele w Kupiskach Starych.
Radna Boguska zwróciła się z wnioskiem o wprowadzenie nazw ulic w miejscowości Janowo oraz nadanie numerów zgodnie z porządkiem. Wniosek poparł sołtys wsi. Zwróciła się również o oświetlenie drogi od Jarnut do Janowa /drogi bocznej powiatowej/. W odpowiedzi Wójt Gminy uznał, że sprawa będzie przedmiotem analizy Komisji Rozwoju Gospodarczego i zostaną ponownie przeprowadzone konsultacje.
Radna Dębowska zapytała, kto będzie wydawał polecenia kierowcy w Modzelach Starych w ramach odśnieżania i wykorzystania pługu.
Radna Cychol zapytała, w jakim stadium jest budowa oświetlenia w Zosinie.
Radny powiatowy Henryk Krajewski w tym punkcie zwrócił, aby radni zapoznali się ze stanem własności dróg na terenie gminy oraz o podanie zgłaszanych wniosków do Starostwa w czasie procedury uchwalania budżetu na rok następny. Poparł również wniosek radnego Niecieckiego o oświetlenie przy szkole oraz zwrócił się o wyrównanie nawierzchni ul. Leśnej. Podziękował za poprawę oświetlenia w Kupiskach i zamontowanie internetu oraz remont pomieszczeń biblioteki.
Radny Robert Łada wnioskował, aby kierować solarkę i piaskarkę na newralgiczne punkty.
Radny Szymański zgłosił do naprawy nawierzchni drogę powiatową z Konarzyc do Łochtynowo i przypomniał o ogrodzeniu przy boisku szkolnym.

Do punktu 5:
Wójt Gminy Gminy przedstawił sprawozdanie ze swej działalności w okresie międzysesyjnym. Poinformował o podjętych zarządzeniach, inwestycjach, uczestnictwie w szkoleniach oraz bieżącej pracy urzędu.
/Sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu nr 5 do protokołu/.
Sprawozdanie radni przyjęli bez zastrzeżeń.
Do punktu 6:
Wójt Gminy przedstawił informację o realizacji uchwał.
/Sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu nr 6 do protokołu/.
Sprawozdanie radni przyjęli bez zastrzeżeń.
Do punktu 7 a:
Projekt uchwały został omówiony na posiedzeniach komisji Rady Gminy i uzyskały akceptację wszystkich komisji. Stawka podatku zostanie utrzymana na poziomie z roku bieżącego.
Przewodniczący odczytał uchwałę. W głosowaniu jawnym udział wzięło 15 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

UCHWAŁA Nr XXII/ 125/08
w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2009 rok.
stanowi załącznik nr 7 do protokołu
Do punktu 7 b:
Projekt uchwały został omówiony na posiedzeniach i uzyskał akceptację wszystkich komisji.
Przewodniczący odczytał uchwałę. W głosowaniu jawnym udział wzięło 15 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych, nie było głosów przeciwnych i wstrzymujących. Uchwałę podjęto jednogłośnie.

UCHWAŁA Nr XXII/126/08
w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2009 rok
stanowi załącznik nr 8 do protokołu
Do punktu 7 c:

Projekt uchwały został omówiony na posiedzeniach i uzyskał akceptację wszystkich komisji.
Następnie Przewodniczący odczytał projekt uchwały. W głosowaniu jawnym udział wzięło 15 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Uchwała została podjęta jednogłośnie.
UCHWAŁA Nr XXII/ 127 /08
w sprawie opłaty od posiadania psów na rok 2009
stanowi załącznik nr 9 do protokołu
Do punktu 7 d:

Projekt uchwały został omówiony na posiedzeniach i uzyskał akceptację wszystkich komisji.

Przewodniczący odczytał uchwałę. W głosowaniu jawnym udział wzięło 15 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych, brak głosów wstrzymujących się i przeciwnych. Uchwala została przyjęta jednogłośnie.
UCHWAŁA Nr XXII/128/08
w sprawie określenia wysokości rocznych stawek od środków transportowych na rok 2009
stanowi załącznik nr 10 do protokołu
Do punktu 7 .2:
Projekt uchwały został omówiony na posiedzeniach komisji Rady Gminy i radni wnioskowali o wprowadzenie poprawek, które zostały wprowadzone. Nikt nie zgłosił kolejnych uwag.
Przewodniczący odczytał projekt uchwały. W głosowaniu jawnym udział wzięło 15 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przy jednym wstrzymującym się.



UCHWAŁA Nr XXII/129/08
w sprawie zasad udzielania stypendiów za wyniki w nauce, sporcie i osiągnięcia artystyczne dla uczniów szkól podstawowych i gimnazjum działających na terenie gminy Łomża
stanowi załącznik nr 11 do protokołu
Do punktu 7.3:
Projekt uchwały został omówiony na posiedzeniach komisji Rady Gminy i uzyskał akceptację wszystkich komisji.
Przewodniczący odczytał uchwałę. W głosowaniu jawnym udział wzięło 15 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych, brak głosów przeciwnych i wstrzymujących się.
UCHWAŁA Nr XXII/130/08
w sprawie okreslenia liczby przeznaczonych w 2009 r. do wydania nowych licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką
stanowi załącznik nr 12 do protokołu
Ogłoszono 10 minutową przerwę

Do punktu 7.4 :

W tym punkcie przewodniczący obrad otworzył dyskusję nad projektem uchwały. Wyjaśnień udzielała inspektor Barbara Modzelewska.
Radna Dębowska zapytała o ilość osób uzależnionych. Radny Zacharczyk zapytał o kontrolę punktów, gdzie sprzedaje się alkohol, które placówki były skontrolowane i co wykazały. Na dzień dzisiejszy było to 17 placówek, kontrole nie wykazały drastycznych uchybień, głównie przewinienia dotyczyły braku wywieszek lub w nieodpowiednim miejscu wywieszonych. Radny Gałązka zapytał czy program osiąga swoje cele i działa. W odpowiedzi przekazano, że jest to zróżnicowane w zależności od miejscowości, na dzień dzisiejszy ogólnie problem alkoholizmu maleje. Radny Wysmułek zaapelował, żeby nie wydawać publicznych pieniędzy, jeśli nie przynosi to efektów. Wójt w odpowiedzi przekazał, że mamy takie przepisy i musimy je realizować na to nie wpływu żaden urząd. Radny Nieciecki uznał, że nie rozwiązujemy problemów, ale je finansujemy. Sekretarz wyjaśniła, że OPS przeprowadza wywiad środowiskowy, który jest brany pod uwagę.
Radna Dębowska zapytała, na jakie materiały można przeznaczać fundusze z programu. Modzelewska poinformowała, że możliwe są wydatki materiałowe na prowadzenie zajęć i sprzęt sportowy, nie inwestycje.
Przewodniczący odczytał projekt uchwały. W głosowaniu jawnym udział wzięło 15 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, jeden głos wstrzymujący się, przy braku głosów przeciwnych.
UCHWAŁA Nr XXI/131/08
w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2009
stanowi załącznik nr do protokołu
Do punktu 8:
Wójt udzielał odpowiedzi na zgłoszone interpelacje.
Wszystkie sprawy dotyczące inwestycji powiatu na naszym terenie należy kierować do radnych powiatowych, którzy są również członkami zarządu, aby wspierali w inicjatywy budowy dróg.
W sprawach oświetlenia przy projekcie budżetu będziemy teraz do tego podchodzimy, do projektów i do dostawiania pojedynczych lamp. Oświetlenie w Zosinie będzie zrealizowane.

Ubytki w drogach są na bieżąco niwelowane równiarką. Sprawa ogrodzenia boiska w Konarzycach z racji pory roku nie jest pilna.
Wójt Gminy poinformował również, że projekt dotyczący drogi w Zosinie uzyskał 59, 5 pkt za 60 pkt było już dofinansowanie. Nasz projekt został na 9 powiatów zajął 3 miejscu. Przy ocenie wniosków nie do końca stosowano kryteria obiektywne. Przygotowujemy odwołanie a między czasie składamy wniosek o „schetynówkę”.
Do punktu 9:
Sołtys Pawelczyk w imieniu wszystkich sołtysów złożył wniosek o podwyższenie diety a obecność sołtysa na sesji Rady Gminy do kwoty 100 zł. Radni podjęli dyskusję i postanowili skierować sprawę na posiedzenia komisji do analizy.
Do punktu 10:
W związku z wyczerpaniem się porządku dziennego Przewodniczący Rady Gminy dziękując wszystkim za przybycie, zamknął obrady XXII Sesji Rady Gminy Łomża o godz. 12:30.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Robert Łada
Protokolant
Dorota Pazik
Łomża, 25.11.2008 r.


Data powstania: poniedziałek, 15 gru 2008 08:05
Data opublikowania: poniedziałek, 15 gru 2008 08:08
Opublikował(a): Admin
Zaakceptował(a): Admin
Artykuł był czytany: 3060 razy