Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

Ogłoszenie o przetargu - udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 000 000,00 zł

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Łomża obsługujący Gminę Łomża
ul. Marii. Skłodowskiej Curie 1A, 18-400 Łomża województwo podlaskie,
tel. (086) 216 52 63, fax ( 086) 216 52 64
Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminalomza.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 000 000,00 zł”
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest: udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 000 000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych). Środki finansowe pochodzące z kredytu zostaną wykorzystane na pokrycie planowanego deficytu 650 000 zł określonego w Uchwale budżetowej na rok 2014 oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów 1 350 000 zł.
Rodzaj waluty kredytu – kredyt złotówkowy. Oprocentowanie składa się z marży i stawki WIBOR 1M. Marża oparta na stopie wskazanej przez wykonawcę w kosztorysie ofertowym, stanowiącym zał. nr 4 do SIWZ będzie stała przez cały okres spłaty kredytu. Baza oprocentowania (WIBOR 1M) może być zmienna. UWAGA: dla celów porównania ofert złożonych w postępowaniu należy przyjąć stały WIBOR 1M z dnia 30.06.2014 r., stawka 2,61. Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego kwotę kredytu w dwóch transzach: pierwsza w wysokości 1.000.000,00 zł nie później niż do dnia 30.09.2014 r. i druga w wysokości 1.000.000,00 zł nie później niż do dnia 31.10.2014 r. Zamawiający zastrzega sobie zmianę - zmniejszenie wysokości kredytu lub wysokości transz kredytu i terminów uruchomienia. Zamawiający najpóźniej do końca roku 2014 poinformuje Wykonawcę o ostatecznej wielkości kredytu. Zamawiający oczekuje, iż uruchomienie kredytu nie będzie wymagało składania odrębnych wniosków kredytowych. Zamawiający przewiduje zabezpieczenie kredytu w formie weksla własnego in blanco wraz z deklaracją wekslową (z kontrasygnatą Skarbnika Gminy). Zamawiający dopuszcza podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 97 ustawy z dnia 29.08.1997 r. Prawo bankowe. Wykonawca nie będzie wymagał dodatkowego zabezpieczenia zaciągniętego zobowiązania. Spłata kredytu będzie następować w równych ratach miesięcznych ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca przez okres 6 lat, począwszy od 31 stycznia 2015 r. Wysokość raty kredytu ustalana jest wg formuły: wartość kredytu : 72 raty = kwota raty. Ostatnia rata kredytu będzie ratą wyrównawczą. Spłata odsetek następować będzie ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca od daty uruchomienia kredytu przez 6 lat i 4 miesiące tj. 76 miesięcy, najpóźniej do 31.12.2020 r.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5 usługi udzielania kredytu.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: zakończenie – 31.10.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1.1) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907) dotyczące:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania: tj. posiadają zezwolenie na prowadzenie banku lub instytucji kredytowej.

b. posiadania wiedzy i doświadczenia- zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie,

c. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie,

d. sytuacji ekonomicznej i finansowej
zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie,

1.2) w stosunku do których brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych,

1.3) spełnią inne warunki określone przez zamawiającego w Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia oraz we wzorze umowy.

Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:

2. W zakresie wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawa zamówień publicznych o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wykonawca składa następujące dokumenty:

2.1. Wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne określone w art. 22 ust.1 z wykorzystaniem wzoru – załącznika nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia – w oryginale.
2.2. Aktualne zezwolenie na prowadzenie banku lub instytucji kredytowej – w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

3. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 Prawa zamówień publicznych wykonawca składa następujące dokumenty:

3.1. Wypełnione i podpisane oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru – załącznika nr 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia - w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
3.2. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku osób fizycznych oświadczenie wymienione w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy - w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
4. Pozostałe wymagane dokumenty:
4.1 Wypełniony i podpisany formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru – załącznika nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia – w oryginale
4.2 Kosztorys ofertowy z wykorzystaniem wzoru– załącznika nr 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia – w oryginale
4.3 Pełnomocnictwo, dla osoby podpisującej ofertę, do podejmowania zobowiązań w imieniu wykonawcy (jeżeli reprezentuje go pełnomocnik) oraz pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – oryginał lub kopia poświadczona notarialnie.
4.4 Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - jeżeli wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków – jeżeli dotyczy - oryginał lub kopia poświadczona notarialnie.

5. Postanowienia dotyczące wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej
5.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w poz. 6.2.2 SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
5.2.Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się tych dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania – wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
6. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
Wykonawca dostarcza listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający zastrzega możliwość zmiany umowy w zakresie zmniejszenia wysokości kredytu lub wysokości transz kredytu i terminów ich uruchomienia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminalomza.pl/bip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Łomża, ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża woj. województwo podlaskie (pok. 19).
IV.4.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
26.08.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Łomża: ul. Marii Skłodowskiej Curie 1A, 18-400 Łomża, (sekretariat – pok. Nr 4).
IV.4.3) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Wójt Gminy Łomża

Jacek Albin Nowakowski
Pliki do pobrania:
Data powstania: wtorek, 12 sie 2014 15:03
Data opublikowania: wtorek, 12 sie 2014 15:44
Data przejścia do archiwum: czwartek, 28 sie 2014 09:17
Opublikował(a): Kazimierz Turniak
Zaakceptował(a): Admin
Artykuł był czytany: 4588 razy