Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

Ogłoszenie o zamówieniu - „Przetarg na wykonanie remontów nawierzchni żwirowej i gruntowej dróg gminnych w 2020 r.”

WI.7031.3.1.3.2020.AS                 

Łomża, 28 lutego 2020 r.

 

Ogłoszenie o zamówieniu

  1. Zamawiający:

Gmina Łomża reprezentowana przez Piotra Kłysa – Wójta Gminy,

Adres Urzędu Gminy: ul. M. Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża, tel. 086-224 50 05, województwo podlaskie, powiat łomżyński.

  1. Trybu dzielenia zamówienia: postępowanie o udzielenie zamówienia o wartości zamówienia mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych przetarg nieograniczony – art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych
  2. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona jest na stronie internetowej: gminalomza.pl/bip.

Informacje dotyczące zamówienia i specyfikacji można uzyskać u Antoniego Szepietowskiego w Urzędzie Gminy Łomża przy ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a, pok. nr 11, w dniach roboczych od godziny 800 do 1530 tel. 86 4737325 lub 786021078, e-mail aszepietowski@gminalomza.pl lub sekretariat@gminalomza.pl. – z dopiskiem „Przetarg nawykonanie remontów nawierzchni żwirowej i gruntowej  dróg gminnych w 2020 r.”.

  1. Przedmiot zamówienia.

Określenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień: 45.23.31.42-6

  • Nazwa przedmiotu zamówienia:

„Wykonanie remontów nawierzchni żwirowej i gruntowej  dróg gminnych za pomocą  kruszywa na terenie Gminy Łomża w 2020 roku”

  • Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie:
    • Wykonanie remontu dróg za pomocą kruszywa  odpowiedniej frakcji, który obejmuje :
  1. Przygotowanie podłoża poprzez wyrównanie lub ewentualne wykorytowanie  wraz
    z zagęszczeniem  i wywiezieniem  nadmiaru  gruntu na odległość do 2,0 km,
  2. Dostawę kruszywa na wskazane przez zamawiającego miejsce (teren gminy Łomża),
  3. Rozładunek,
  4. Rozścielenie z zagęszczeniem i wyprofilowaniem
    • Przyjęte szacunkowo rozmiary rzeczowo-asortymentowe określa się następująco:

Wielkość zamówienia określono wstępnie jako ilość przewidzianego do wbudowania kruszywa, w ramach planowanych remontów z uwzględnieniem poszczególnych frakcji kruszywa, wynikającą z aktualnych potrzeb zamawiającego w całym okresie realizacji zamówienia wyrażoną w m³. Dopuszcza się możliwość zmiany zakresu zamówienia zarówno pod względem ilościowym jak i asortymentowym, w trakcie realizacji zamówienia wynikającą z aktualnych potrzeb zamawiającego w danym okresie realizacji zamówienia.

  1. Mieszanka kruszywa niezwiązanego C50/30) frakcji 0-31,5 w ilości ok.  2000 m3
  2. Mieszanka kruszywa niezwiązanego C50/30) frakcji 0-62 w ilości ok.  1500 m3
  3. pospółka w ilości ok. 4000 m3
    • Wymagania dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia:
      • Roboty budowlane wykonać zgodnie z wymaganiami i zaleceniami zamawiającego oraz wytycznymi zawartymi w Specyfikacji technicznej oraz niniejszej SIWZ. Wykonawca udzieli gwarancji jakości na wykonane roboty na okres 12 miesięcy licząc od daty zakończenia
        i odbioru robót.
      • Remonty będą sukcesywnie realizowane we wskazanych przez Zamawiającego miejscach na terenie Gminy Łomża (obszar administracyjny).
    • Wymagania jakościowe i materiałowe.
  4. Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom polskich norm. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości).
  5. Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w przedmiarach i specyfikacjach. Wykonawca  zobowiązany  jest  dołączyć  do  oferty atest  – orzeczenie  o  jakości  i  możliwości  stosowania  do  remontu  nawierzchni  dróg  gruntowych  i  poboczy  dróg  utwardzonych, potwierdzone badaniami określającymi uziarnienie, właściwości fizyko – chemiczne, nazwę kruszywa oraz jego pochodzenie. Badania laboratoryjne winny być wykonane dla:
  • Mieszanka kruszywa niezwiązanego C50/30) frakcji 0-31,5 mm
  • Mieszanka kruszywa niezwiązanego C50/30) frakcji 0-62 mm
  • Pospółka
  1. W trakcie realizacji zamówienia - wykonawca ma obowiązek przedstawić na żądanie zamawiającego wyniki uziarnienia dostarczonego kruszywa oraz dokument potwierdzający nabycie kruszywa w kopalni posiadającej stosowne zezwolenie.
  2. Zamawiający może dokonywać kontroli wbudowanego kruszywa na podstawie pobranych losowo próbek z miejsca wbudowania i zlecać badania jakościowe dla uprawnionego laboratorium. W przypadku negatywnych wyników, koszt badań pokryje wykonawca,
  3. Podwykonawcy:

Zamawiający dopuszcza wykonywanie robót przy użyciu podwykonawców lub dalszych podwykonawców.

  1. Termin wykonania zamówienia do 31 grudnia 2020r.
  2. Dopuszcza się składanie ofert częściowych.
  3. Warunki udziału w postępowaniu.

W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy spełniają warunki zawarte w art. 22 ust. 1
i 1b pkt 2 i 3
ustawy oraz nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 12 – 23.

  1. Dokumenty:
    • W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
  2. wykazu urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  3. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty;
  • W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej., Zamawiający żąda następujących dokumentów:
  1. Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
  2. Dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego.
    • W celu potwierdzenia spełniania przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, zamawiający żąda następujących dokumentów:
  3. atest – orzeczenie wydane przez jednostkę uprawnioną  o  jakości  i  możliwości  stosowania  do  remontu  nawierzchni  dróg  gruntowych  i  poboczy  dróg  utwardzonych, potwierdzone badaniami określającymi:  uziarnienie, właściwości fizyko – chemiczne, nazwę kruszywa oraz jego pochodzenie dla następujących frakcji kruszywa:
  • Mieszanka kruszywa niezwiązanego C50/30) frakcji 0-31,5 mm,
  • Mieszanka kruszywa niezwiązanego C50/30) frakcji 0-62 mm,
  • Pospółka
    • W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów:
  1. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
  2. aktualne zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
  3. oświadczenia Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania  z  innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu - w terminie 3 dni oddnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego  informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ustawy.
  • W przypadku polegania  na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych
    w art.22a ustawy Pzp, przedstawi następujące dokumenty:
  1. oświadczenie podwykonawcy – zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy Pzp – o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp
    z wykorzystaniem wzoru określonego w załączniku nr 2 do SIWZ.
  2. oświadczenie podwykonawcy – zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy Pzp – dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 3 do SIWZ,
  3. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz
    z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
  4. aktualne zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne
    i społeczne wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
  • Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
    w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do tego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
  • Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polegać będzie zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
  • Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polegać będzie sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
  • Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia i kwalifikacji zawodowych i zdolności technicznych lub zawodowych polegać będzie na zdolnościach innych podmiotów, to podmioty te muszą aktywnie uczestniczyć w realizacji zamówienia co najmniej jako podwykonawca, jeśli zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
  • Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
  1. zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
  2. zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia.

Zamawiający wymaga zabezpieczenia oferty wadium dla każdej oferty częściowej:

  • w wysokości 5 000 zł (słownie: pięć tysięcy zł) dla I części zamówienia,
  • w wysokości 5 000 zł (słownie: pięć tysięcy zł) dla II części zamówienia,
  • w wysokości 5 000 zł (słownie: pięć tysięcy zł) dla III części zamówienia
    • Kryteria: cena – waga 60 %, okres gwarancji – waga 40 %, termin
  1. Oferty należy składać do dnia 19 marca 2020r. do godziny 1000 w pok. nr 4 Urzędu Gminy Łomża ul. Marii Skłodowskiej – Curie 1A.
  2. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 19 marca 2020r. o godzinie 1015 w pok. nr 4 Urzędu Gminy Łomża – adres j. w.

Wójt Gminy

mgr Piotr Kłys

Pliki do pobrania:
Data powstania: poniedziałek, 2 mar 2020 12:02
Data opublikowania: poniedziałek, 2 mar 2020 12:52
Data przejścia do archiwum: poniedziałek, 23 mar 2020 14:28
Opublikował(a): Antoni Szepietowski
Zaakceptował(a): Antoni Szepietowski
Artykuł był czytany: 1343 razy